יחסי ציבור באינטרנט – עולם חדש של סכנות עסקיות ואפשרויות יחסי ציבור חדשות
האינטרנט טרף במידה רבה את כל הכלים והכניס את בעלי העסקים לעולם שלם של התמודדויות חדשות. עד לפני למעלה מעשור בעלי עסקים יכלו לנהוג במידה רבה בשלהם, וכל עוד משרד יחסי הציבור שלט במסרים המועברים בתקשורת ההמונים המסורתית (קרי עיתונים, מקומונים, רדיו וטלוויזיה), היכולת לשלוט בנזקים ולתקן בעיות הייתה גדולה ונינוחה יותר.
מאז כניסת האינטרנט יכולת זו להתנהל בנינוחות תוך שליטה כמעט מלאה על המסרים התקשורתיים נעלמה. כיום לכל אחד יש מקלדת (וסמארטפון), וכל אחד יכול להביע, להגיב וגם לפגוע במוצרים אשר אינם נראים לו הוגנים במחי יד ובמידיות.
כל אחד יכול לצלם, לתעד ולפרסם חומרים אשר פעם לעולם לא היו מגיעים לידיעת הציבור בטכנולוגיה הצמודה אליו 24 שעות ביממה ופלטפורמות רבות (כולל תכניות טלוויזיה נוסח הצינור) צמאות ושמחות לחומרים מסוג זה.
התפתחויות אלה שינו את מפת התקשורת לעין שאור והביאו עמם סכנות חדשות אך גם הזדמנויות חדשות למערכות יחסי ציבור אשר יודעות לפעול ביעילות בתוך המרחב האינטרנטי החדש.
השינויים האלה גם יצרו דור חדש של משרדי יח"צ המתמחים בפעילות אינטרנט. מאחר ומדובר בהתמחויות שהם לא רק תכניות אלא גם טכנולוגיות, רמת ההתמחות היא גדולה במיוחד. מדובר במשרדים שמתמחים באינטרנט החל מדחיקת תכנים שליליים, פייסבוק, יוטיוב, רשתות חברתיות וגיוס לידים שיווקיים באמצעות אתרי נישה ייחודיים.