המלצות למשרדי יח"צ: 073-7843146
יחסי ציבור בסדר היום הציבורי
השתלבות בסדר היום הציבורי באמצעות יחסי ציבור
בין הכלים היותר שימושיים של אנשי יחסי הציבור היא היכולת להשתלב באמצעות תוכן איכותי בסדר היום הציבורי.
חגים, ימים מיוחדים, מזג האוויר, המצב הביטחוני, שיח צרכני, אירועים וחגים בעולם הם רק חלק מנושאים שאנשי יחסי ציבור משתמשים בהם על מנת להביא לחשיפה במדיה את לקוחותיהם.
ניתן לחלק את דר היום הציבורי אילו לשני חלקים. הצפוי מראש והלא צפוי.
בכל הקשור לחגים, מועדים ועונות השנה ניתן לצפות מראש ולהתכונן עם חומרים רלוונטיים.
לעומת זאת את החלק השני שקשה לצפות מראש-מצב בטחוני, שיח ציבורי שעולה פתאום, סערה צרכנית ברשת או חלילה מחלה מתפשטת –כל אלה הם דוגמאות לנושאים מיידיים ועבודת משרד יחסי הציבור היא לדעת להתייחס אליהם במהרה, ביעילות ובקריאייטיביות. לזהות מתי הלקוחות מתאימים להשתלב בשיח הציבורי והאם זה עשוי להועיל להם.
קחו לדוגמא יום גשום וסוער . העיתונות והטלוויזיה בוודאי יתייחסו למזג האוויר הסוער באמצעות כתבות בנושא ובמקביל משרדי יחסי הציבור יוציאו הודעות לעיתונות ויזמו כתבות שיקלו על חייהם של העיתונאים בחיפוש חומרים רלוונטיים. משרד המחזיק בלקוחות למשל בתחום הצרכנות יזום כתבה על מוצרי חימום או יצא במבצע מיוחד על תנורים, מזגנים ורדיאטורים. לקוח בתחום האוכל, יציע מתכונים לתבשילים המתאימים ליום גשום וסוער ואילו מותג אופנה יבליט בכתבות את קולקציית החורף העדכנית שלו. אנשי מקצוע יתנו טיפים לחורף – אדריכלים ידברו על בידוד נכון של קירות הבית, רופאים ובתי מרקחת ימליצו על ויטמינים לחורף.
קשרי העבודה של משרדי יחסי ציבור מול העיתונאים מאפשרים להם גם לדעת ולהכין מראש חומרים לכתבות העתידות לצאת ובפרט אילו המתייחסות לימים מיוחדים, חגים ומועדים. גם באירועים לא צפויים אותם משרדים העומדים בקשר עם עיתונאים, ידעו על כתבות שעתידות לצאת בנושא. חשוב שיגיבו מהר ויתרמו ללקוחותיהם בכך שישתלבו בשיח ציבורי שהוא רלוונטי אליהם.
נקודה חשובה שיש להעלות, היא שיתוף הפעולה ההכרחי של הלקוח עם המשרד. פעמים רבות התגובה של הלקוח לבקשת המשרד לוקחת זמן רב ובכך יש סיכון להפסיד חשיפה יפה ומועילה לבית העסק. שיתוף פעולה של לקוחות עם המשרדים שלהם הוא נושא בפני עצמו וכדאי לקרוא על- שיתוף הפעולה עם משרד יחסי הציבור. כשמדברים על אירועים שלא ניתן לצפות, יש לקחת בחשבון שללא שיתוף פעולה מהיר עם הלקוח קרוב לוודאי שתאבדו חשיפה רלוונטית בתקשורת ותיאלצו לקרוא או לצפות באחד מבתי העסק המתחרים שלכם שהגיב הרבה יותר מהר מכם.
לסיכום-
עבודה נכונה עם לקוחות משלבת בתכנית העבודה התייחסות מיוחדת לימים ומועדים המתאימים ללקוח ומבטיחים השתלבות בסדר היום הציבורי.